Halucynacje słuchowe: różnorodność z odczuciami fizycznymi

11 marca 2015, 13:30

Halucynacje słuchowe są o wiele bardziej złożone, niż się wydawało. Największe z przeprowadzonych dotąd badań wykazało, że większość ludzi słyszy wiele głosów o unikatowych (przywodzących na myśl charakter) cechach. U wielu mają one fizyczny wpływ na ciało.



Microsoft przygotowuje nowe okno do zarządzania danymi telemetrycznymi

12 stycznia 2017, 10:47

W najbliższej dużej aktualizacji Windows 10 - Creators Update - Microsoft doda okno, które pozwoli użytkownikowi na łatwe zarządzanie danymi telemetrycznymi, które jego komputer wysyła do Redmond. Dzięki prostemu w obsłudze oknu użytkownikowi będzie łatwiej zdecydować, jakie dane są wysyłane na serwery Microsoftu.


Często wykorzystywane zapachy nie zawsze tworzą perfumy odnoszące największe sukcesy

4 lipca 2019, 11:15

Perfumy, w których występują najpopularniejsze zapachy (nuty i akordy), niekoniecznie otrzymują najwyższe oceny użytkowników. Takie są wyniki badania opinii ze sklepów internetowych. Naukowcy z Imperial College London (ICL) przeanalizowali aż 10 tys. perfum oraz ich online'owe oceny. Wyniki ukazały się w piśmie PLoS ONE.


Naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego nagrodzeni za projekt audiodeskrypcyjny dla placówek muzealnych

30 listopada 2020, 14:18

Projekt "Widzę, bo słyszę: audiodeskrypcja – współczesne wsparcie osób z dysfunkcją wzroku w kontakcie ze sztuką", którym kieruje prof. Aneta Pawłowska z Uniwersytetu Łódzkiego (UŁ), zdobył srebrny medal na Międzynarodowych Targach Innowacji Gospodarczych i Naukowych INTARG 2020 online.


Cena lojalności: menedżerowie wykorzystują lojalnych pracowników

21 marca 2023, 07:07

Lojalność wobec firmy to obosieczny miecz, ostrzegają badacze z Duke University. Z ich badań wynika bowiem, że menedżerowie mają tendencję do wykorzystywania takich ludzi i częściej nakładają na nich dodatkowe zadania czy proszą o zostanie po godzinach niż pracowników, którzy nie są tak lojalni.


Największe przejęcie w historii Google'a

14 kwietnia 2007, 07:53

Google poinformował, że za 3,1 miliarda dolarów kupi firmę DoubleClick, która specjalizuje się w reklamie. DoubleClick korzysta z technologii, która pozwala klientowi umieszczać reklamę w sieci i ją nadzorować.


Gadżeciarz: zarozumiały przywódca?

23 czerwca 2008, 09:48

Ludzie, którzy nie mogą się doczekać, kiedy wejdą w posiadanie najnowszych gadżetów, są wyjątkowo uzdolnionymi przywódcami, nie mają też problemów z asertywnością, na pewno jednak nie można ich nazwać skromnymi. Taki przynajmniej obraz głodnego nowinek człowieka wyłania się z badań Nielsen Online oraz internetowej sieci reklamowej Mindset Media.


Niewinni otyli?

30 czerwca 2009, 11:18

Nowoczesnym przekąskom, takim jak batony, płatki śniadaniowe czy gotowe zestawy obiadowe nie sposób się oprzeć. Tak przynajmniej uważa David Kessler, były szef amerykańskiej Agencji ds. Żywności i Leków (FDA).


Droga walka z piractwem

29 grudnia 2009, 17:04

Brytyjski rząd ocenia, że walka z piractwem będzie kosztowała obywateli 500 milionów funtów. To koszty, które powstaną wskutek wejścia w życie ustawy Digital Economy Bill. Zobowiązuje ona dostawców internetu do odłączania bądź spowolniania połączeń osobom, które pomimo ostrzeżeń nadal będą nielegalnie pobierały kopie muzyki czy filmów.


Google chce kupić ITA Software?

21 kwietnia 2010, 12:13

Jak donosi Bloomberg, Google prowadzi rozmowy w sprawie zakupu firmy ITA Software. Transakcja może być warta miliard dolarów.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy